جزئیات سفر ظریف به فرانسه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

جزئیات سفر ظریف به فرانسه

محمد جواد ظریف در بدو ورود به پکن و در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات سفر ناگهانی‌اش به محل نشست سران جی ۷ پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 26
کد خبر: ۲۰۳۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سفر ناگهانی روز گذشته وزیر خارجه کشورمان به محل نشست سران جی ۷ در پاریس و دیدارهایش با مقامات فرانسوی، همچنان در راس اخبار شماری از رسانه‌های داخلی و بین المللی قرار دارد.

 

ظریف ساعاتی پیش در پیامی توئیتری نوشته بود: «بعد از توقف در تهران به دنبال بازگشت از بیاریتز به منظور تغییر دادن هواپیما ، (امروز) وارد پکن شدم. روزهای مهمی پیش روست: اینجا من نقشه راه ۲۵ ساله به منظور اجرای مشارکت استراتژیک جامع‌مان (با چین) و کمک فعالانه به طرح جاده و کمربند را ارائه خواهم کرد. ژاپن و مالزی مقصد بعدی سفرم هستند.»

 

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به پکن و در جمع خبرنگاران به شرح جزئیات سفرش به فرانسه پرداخت. ظریف اظهار داشت: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر خارجه فرانسه برای ادامه مشورت‌هایی بود که در هفته‌های گذشته بین روسای جمهور ایران و فرانسه صورت گرفت.

 

وزیر امور خارجه بیان داشت: روز جمعه (اول شهریور) در پاریس با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فرانسه موضوعات را بررسی کرده بودیم؛ اما نیاز بود یک دور دیگر برخی نکاتی که لازم به توضیح و مذاکره بیشتر داشت مخصوصا مسائل بانکی و نفتی، بین متخصصان ما بررسی شود که این کار در یک مذاکره فشرده تقریبا حدود چهار ساعت در بیاریتز صورت گرفت و تمام این چهار ساعت را با وزیر خارجه و وزیر دارایی فرانسه گفتگو کردیم و ساعت  آخر هم با ماکرون دیدار داشتیم.

 

ظریف خاطرنشان کرد: همینطور فرصتی پیش آمد که آخرین تحولات و هماهنگی‌ها را با مشاور نخست‌وزیر انگلیس و مشاور صدراعظم آلمان به عنوان سایر اعضای سه کشور اروپایی عضو برجام مرور کنیم و امیدواریم این گفتگو‌ها برای اجرای تعهدات اروپایی‌ها درباره برجام موثر باشد و اروپایی‌ها این توان را پیدا کنند که تعهداتشان را در قالب برجام انجام دهند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده